Klara bakar

Alla inlägg under augusti 2012

Av Klara - 26 augusti 2012 23:37

Vi åt en trerätters ikväll i staden Ptuj som ligger i nordöstra Slovenien. Restaurangen hette Ribic och hade dock en del övrigt att önska trots rekommendationer. Förutom desserten! Vi valde en chokkladfondant för att utmana köket en aning, och de levererade!

Av Klara - 21 augusti 2012 01:04

Då jag äntligen har min efterlängtade semester och befinner mig nere i Medelhavet så hamnar ju bakningen av naturliga skäl lite i skymundan.

Desserterna vi äter här är av ytterst enkel karaktär men ack så gott! Ikväll blev det annanas! Och Skitters :-)


Av Klara - 3 augusti 2012 16:00

  Ja, vad säger man?! Dena här gamla klassikern funkar alltid! Lätt och gott och snyggt. Använt ett hederligt vanligt tigerkaksrecept från den rutiga kokboken. Som sig bör med denna goda kaka!


 
Nygräddad kaka som står och svalnar..


Den här mumsiga kakan innehåller ju såklart en förfärlig massa smör. Därav att den utan oro kan stå framme i flera dagar utan att bli det minsta dålig. Om man nu inte får för sig att trycka i sig hela kakan på en gång!


 

Jag valde att frysa in halva kakan eftersom vi allt som oftast är två stycken hemma bara, och så mycket sockerkaka äter vi inte!


Den frysta halvan kom dock till alldeles utmärkt användning igår då jag och några vänner picknickade ute i det gröna!

Ovido - Quiz & Flashcards