Klara bakar

Alla inlägg under november 2012

Av Klara - 18 november 2012 18:37

Mycket bakar jag, men hinner inte alltid få upp det på bloggen! Här bjuder jag på blandad bakning och förhoppningsvis lite inspiration!


 

Äppelmarmelad som jag lärt mig receptet från en vän. Jag har gjort den förr, och här hittar du receptet.

 


 

Här slängde jag ytterst improviserat ihop en äppelkaka när vi besökte fina vänner för några veckor sedan. Vi tyckte att vi var kort om dessert plus att det fanns en massa äpplen över!


Pajdegen finns i botten, sedan blandade jag äppelbitar med socker och kanel. Hällde det i formen, hyvlade kallt smör över och ringlade sedan ljus sirap över hela kalaset. Den gick ned till en kopp kaffe vill jag lova!

 


 

Mina gamla standardtekakor som jag gör när det bara behöver finnas bröd i frysen och som är lätta att ta med till jobbet. Jag har bakat dem förr och här hittar du receptet!

 


 

Dessa bröd har jag inget minne av att jag bakat, haha! Hittade dem när jag gick igenom kameran. De ser goda ut iallafall!


Ha en bra söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards